kranik paliwa |
Autor | Wiadomo�� |
MARQ f.k.a. Konar
 Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95' Do��czy�: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Sk�d: Warszawa | Wys�any: 2014-12-14, 18:28 kranik paliwa |
| | Witam, W czyich� w�tkach ju� si� �ali�em, przyszed� czas na w�asny. Pomocy... Co� dziwnego dzieje si� z moim kranikiem w moto. My�la�em �e jest ca�kiem skopany ale jak dzi� spuszcza�em paliwo to okaza�o si� �e na sucho dzia�a. Tzn jak off to off, nie p�ynie. jak on to on, p�ynie a� si� sko�czy�o. jak res to res, zacz�o p�yn�� po tym jak na "on" ju� nie ciek�o. Czyli ksi��kowo... Tylko �e do tej pory przy odpalonym moto, jak chcia�em zamkn�� dop�yw paliwa to nie mog�em. Tzn silnik po odci�ciu paliwa nie gas� nawet kilka minut - czyli paliwo zasysa� nawet na off. Co wi�cej, zawsze, w kt�rymkolwiek ustawieniu, wysysa� paliwo tak, jakby by� na "res", czyli do dna. A co za tym idzie nie mam ostrzegania o ko�cz�cym si� paliwie. Po spuszczeniu paliwa rozkr�ci�em dop�yw, wyp�uka�em filtr, kt�ry zosta� w baku, Podmuchalem w dziury przy r�nych ustawieniach i dalej na sucho dzia�a... Tzn np. nie mog�em zassa� na si�� powietrza rurk� do ga�nika przy zamkni�tym kraniku. Samego kranika nie rozbior�, bo jest na nity.. Nie wiem co jeszcze mog� zrobi�? Nie ma tu �adnych membran... Jest tylko jeden odp�yw. Czyli �aden podci�nieniowy z niego dra�. Niech kto� u siebie sprawdzi czy przy odpalonym silniku mo�e odci�� paliwo i mu silnik zga�nie? I po jakim czasie to nast�pi? Ko�cz� post bo na telefonie i mi zaraz zdechnie co�... Drugi raz nie chce mi si� nigdy pisa� tego samego ;) | _________________ kilka udost�pnionych foto https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA | |
| |
 |
waludi Waldek
 Motocykl: honda shadow vt 600 Wiek: 63 Do��czy�: 16 Lip 2014 Posty: 600 Sk�d: Zabrze, Prad�a | Wys�any: 2014-12-14, 19:42 |
| | jak kranik masz na on paliwo p�ynie sobie do pewnego momentu i jak nie prze��czysz na rezerw� to silnik zga�nie z powodu braku paliwa , jak zd��ysz prze��czy� na rezerw� to popracuje dalej. W momencie zakr�cenia kranika na off odcinasz ca�kowicie paliwo, i po wypaleniu paliwa kt�re jest jeszcze w ga�niku i gdzie� tam w przewodzie silnik te� zga�nie | |
| |
 |
MARQ f.k.a. Konar
 Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95' Do��czy�: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Sk�d: Warszawa | Wys�any: 2014-12-14, 21:11 |
| | Teorie znam. Sprawdza�em juz kilkukrotnie - w moim wypadku teoria daje cia�a. Dlatego szukam przyczyny... Jak pisa�em u mnie po zakreceniu kurka paliwo najwidoczniej nadal p�ynie, bo 5 minut po i po przegaz�wce nadal silnik dzia�a. W dodatku na trasie przy ustawieniu "on" silnik ze�ar� mi ca�� wach�, jakby by� na res. Prze��czenie na res nic nie da�o - pami�tam dobrze te kilometry na CPN w pe�nym rynsztunku tego lata.Zauwa�y�em, �e filtr paliwa m�g� by� nie do ko�ca poprawnie zamontowany (lu�no) tyle mi si� uda�o przy rozkr�caniu pogrzeba�, ten filtr by� jakby wciskany na si��, bo by� nieco zdeformowany. Zobacz� teraz jak b�dzie... Dziwne jest, �e silnik sobie paliwo bra� przy off, a podczas zlewania przez zdj�t� rurk� ju� na off robi� off. | _________________ kilka udost�pnionych foto https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA | |
| |
 |
Panoramiks S�awek
 Motocykl: Rozbity Wiek: 39 Do��czy�: 06 Cze 2014 Posty: 1723 Sk�d: Sanok | Wys�any: 2014-12-14, 22:45 |
| | Ech a� mi si� przypomina sytuacja z naszymi starymi lokomotywami. Po "zgaszeniu" silnika i odci�ciu dop�ywu paliwa silnik kr�ci� si� dalej spalaj�c zamiast ropy olej silnikowy. Maszyni�ci ma�o przy tym zawa�u nie dostawali. | _________________ NIL MORTIFI SINE LUCRE | |
| |
 |
GhoustDragon Samotny Wilk
 Motocykl: CBF1000 Wiek: 42 Do��czy�: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Sk�d: Zawiercie/SZA/ | Wys�any: 2014-12-15, 06:29 |
| | Skoro kranik dzia�a "na sucho" to i w moto dzia�a. Zr�b tak: odpal moto na odkr�conym kraniku niech si� zagrzeje. Przed ruszeniem zamknij dop�yw paliwa i ruszaj. Zdziwisz si� na ile wystarczy paliwa z uk�adu(mnie w ruchu miejskim C3 uda�o si� wykr�ci� 12km, a Wszyscy wiedz� ile to bydle pali ). | _________________ VT 600 Shadow '95 -> VT 1100 C3 Aero '98 -> NT650V Deauville '98 -> CBF 1000 '09 Ateist� jestem z powod�w moralnych. Uwa�am, �e tw�rc� rozpoznajemy poprzez jego dzie�o - w moim odczuciu �wiat jest skonstruowany tak fatalnie, �e wol� wierzy�, i� nikt go nie stworzy�.Na mechanice si� nie znam, ale chocia� podoradzam. | |
| |
 |
MARQ f.k.a. Konar
 Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95' Do��czy�: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Sk�d: Warszawa | Wys�any: 2014-12-15, 07:16 |
| | dzi�ki GhoustDragon za wskaz�wk�, sprawdz� w ruchu. z tego te� powodu poprosi�em kolegiat o sprawdzenie u siebie w vt125: jak d�ugo dzia�a silnik na wolnych obrotach po odci�ciu paliwa ? mo�e kto� podpowie...martwi mnie tylko moja przygoda letnia, mianowicie jak mi si� sko�czy�o paliwo na ustawieniu "on", tzn straci� nagle moc (jakby na jeden gar tylko pali� albo nawet nie..), i jak przestawi�em go takiego gasn�cego na "res" to nie pomog�o ... zgas� ca�kiem. Po chwili uda�o si� go uruchomi� na chwil� (przejecha�em jaki� kilometr g�ra dwa) - i to tylko na ssaniu a by� na pewno rozgrzany. Wczoraj podczas spuszczania paliwa "res" wyp�yn�o ok 3L, czyli ksi��kowo. chyba powinno wystarczy� na wi�cej ni� moje 2km ;) jeszcze mam pytanie dotycz�ce budowy samego kranika a dok�adnie jego po��czenia z filtrem. Mo�e to co� tutaj skopane zosta�o, bo nie wygl�da to do ko�ca na fabryczne po��czenie, zw�aszcza, �e sam filtr nie jest ju� pi�knym walcem w swojej dolnej po�owie (czyli res), tylko wygl�da tak, jakby by� wciskany na si�� w bak - jest nieco sfatygowany, cho� nie p�kni�ty... nie wiem jak powinno si� to robi� wed�ug "best practices", ale wygl�da to tak, jakby kto� najpierw wk�ada� sam filtr do baku - i ciasno mu to sz�o... st�d powyginana dolna po�owa, kt�ra nie chcia�a wej�� ;) Ja na�o�y�em filtr na kranik, spasowa�em go z uszczelk� i dopiero jako ca�o�� wciska�em w dziur� w baku. posz�o bez problemu. pytanie zasadnicze do obrazka:
 czy okr�g�a uszczelka gumowa [nr 3] powinna by�: 1. na�o�ona na zewn�trzn�cz�� ko�c�wki filtru paliwa [nr 2] (jako ko�nierz), w tym wypadku filtr dotyka plastikiem do korpusu kranika - u mnie tak jest, 2. czy tylko pod tym filtrem (pomi�dzy filtrem a korpusem kranika), w tym wypadku filtr nie dotyka�by korpusu kranika? je�li powinno by� tak, to znaczy, �e moja uszczelka jest do wymiany, bo za du�a... mo�e rozci�gni�ta. ale wtedy nie da si� spasowa� tak ��dnie filtra z korpusem. [ Dodano: 2014-12-15, 20:32 ] Dzisiaj odpali�em potwora bez baku ;) pochodzi� z 5 minut i dopiero pad�. Musz� go faktycznie na drodze sprawdzi� - ile przejedzie na off. No i zobaczy� czy zr�nicuje on od res. Raz z ba�k� benzyny si� przyjad� do testu ale nie chcia�bym jej wozi� non stop. Zamontowane ju� nawet wst�pnie grzane manetki, tylko koszulki jeszcze musz� pozak�ada� termokurczliwe i trytytkami kable po�apa� �adnie, bo te co by�y w zestawie wszystkie po�ama�y si�. O dziwo, o zgrozo. No i wykombinowa� gdzie te kable schowa� - do �wiat�a nie wiem czy si� zmie�ci a pod bak troch� za daleko... No i ko�c�wki jakie� zorganizowa� na kierownic�. Kupi�em jedne w ciemno, Ale okazuje si�, �e w mojej kierownicy s� ci�arki wewn�trz i nie mog� ich wyj�� a na ko�cach tylko jakie� 1cm powietrza wew. Takie ko�c�wki zwyk�e z gum� od wew. si� nie nadaj�... Za p�ytko jest. Chyba tylko zostaj� jakie� proste kapsle/za�lepki... Gdzie� takie widzia�em... [ Dodano: 2014-12-29, 13:54 ] GhoustDragon napisa�/a: | Skoro kranik dzia�a "na sucho" to i w moto dzia�a. Zr�b tak: odpal moto na odkr�conym kraniku niech si� zagrzeje. Przed ruszeniem zamknij dop�yw paliwa i ruszaj. Zdziwisz si� na ile wystarczy paliwa z uk�adu(mnie w ruchu miejskim C3 uda�o si� wykr�ci� 12km, a Wszyscy wiedz� ile to bydle pali ). |
w moim przypadku1,5 - 1,8km w zale�no�ci od pr�by. Uk�ad mniejszy ;) albo wi�cej pali. | _________________ kilka udost�pnionych foto https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA | |
| |
 |
keskiento Motocykl: Honda Shadow VT 125 Do��czy�: 21 Cze 2014 Posty: 4 Sk�d: Olsztyn | Wys�any: 2015-01-18, 10:49 |
| | m�j kranik jest mocno skorodowany/za�niedzia�y i nie widz� opis�w. czy kto� mi podpowie jakie opcje s� w jakiej pozycji? np. w g�rze = ......., w lewo=............ itdz g�ry dzi�ki | |
| |
 |
MARQ f.k.a. Konar
 Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95' Do��czy�: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Sk�d: Warszawa | Wys�any: 2015-01-18, 16:44 |
| | keskiento napisa�/a: | m�j kranik jest mocno skorodowany/za�niedzia�y i nie widz� opis�w. czy kto� mi podpowie jakie opcje s� w jakiej pozycji? np. w g�rze = ......., w lewo=............ itdz g�ry dzi�ki |
Do g�ry: rezerwa. W lewo: zamkni�te. Na d�: otwarte. | _________________ kilka udost�pnionych foto https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA | |
| |
 |
keskiento Motocykl: Honda Shadow VT 125 Do��czy�: 21 Cze 2014 Posty: 4 Sk�d: Olsztyn | Wys�any: 2015-01-18, 23:04 |
| | Dzi�kuj� | |
| |
 |
Sado  Motocykl: shadow vt 600 Do��czy�: 12 Cze 2015 Posty: 5 Sk�d: Piaski | Wys�any: 2015-06-13, 18:56 |
| | Koledzy pdepn� si� pod temat. Kupi�em vt 600 i oczywi�cie "nasi" wsadzili tam wcze�niej �apy. I zdaje mi si� �e kranik mam do g�ry nogami. Pozycja off jest na dole. Pytanie brzmi czy mam je�dzi� z pozycj� on na dole i czy taki monta� kraniku nie przeszkadza silnikowi ? | _________________ Niewa�ne gdzie Niewa�ny czas Liczy si� tylko pe�ny bak Odkr�cam gaz i ruszam st�d Jestem wolny ! | |
| |
 |
Yarom Jarek
 Motocykl: Honda Shadow VT 750 C3 Do��czy�: 18 Mar 2015 Posty: 677 Sk�d: SZA | Wys�any: 2015-06-13, 22:25 |
| | GhoustDragon napisa�/a: | Skoro kranik dzia�a "na sucho" to i w moto dzia�a. Zr�b tak: odpal moto na odkr�conym kraniku niech si� zagrzeje. Przed ruszeniem zamknij dop�yw paliwa i ruszaj. Zdziwisz si� na ile wystarczy paliwa z uk�adu(mnie w ruchu miejskim C3 uda�o si� wykr�ci� 12km, a Wszyscy wiedz� ile to bydle pali ). |
podzielam my�l kolegi - te� przez zapomnienie swego czasu nie odpali�em pokr�t�a na on i lecia�em dobre kilka km na zamkni�tym kranie - pewnie ko�o 10km. | _________________ Yarom w trasie mo�na i wielb��dowi pomacha� | |
| |
 |
MARQ f.k.a. Konar
 Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95' Do��czy�: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Sk�d: Warszawa | Wys�any: 2015-06-14, 16:26 |
| | Moja 125 na zakr�conym kranie przejecha�a 1,2km. Dwa razy pr�bowa�em i wynik podobny, sprawdzane po wpisach na forum . | _________________ kilka udost�pnionych foto https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA | |
| |
 |
MadJiitensha  Motocykl: vt 125 Rat. Wiek: 33 Do��czy�: 17 Wrz 2014 Posty: 136 Sk�d: Kettering | Wys�any: 2015-06-15, 11:33 |
| | Sado nie, spokojnie smigaj, nic si� nie stanie. Nie powinno. Powiedz nam czy kranik masz oryginalny. | _________________ Nie wa�ne jest to co kupisz, wa�ne jest co zbudujesz. Monter kad�ub�w okr�towych! M�j Bobber | |
| |
 |
Sado  Motocykl: shadow vt 600 Do��czy�: 12 Cze 2015 Posty: 5 Sk�d: Piaski | Wys�any: 2015-06-15, 16:26 |
| | MadJiitensha napisaďż˝/a: | Sado nie, spokojnie smigaj, nic siďż˝ nie stanie. Nie powinno. Powiedz nam czy kranik masz oryginalny. |
ci�ko powiedzie� czy oryginalny, taki motylek po prawej res po lewej on a na dole off, tylko off do g�ry nogami. niestety co� nie mog� wrzuci� fotoska. jak g��biej zajrz� to tam te� jest napis res na dole ale wygl�da jakby by�o znitowane. podejrzewam, �e jazda na niew�a�ciwie ustawionym kraniku mo�e si� sko�czy� co najwy�ej marszem na stacj� :) | _________________ Niewa�ne gdzie Niewa�ny czas Liczy si� tylko pe�ny bak Odkr�cam gaz i ruszam st�d Jestem wolny ! | |
| |
 |
nikin4 Tomek
 Motocykl: Honda Shadow VT 125 99 Wiek: 45 Do��czy�: 25 Sie 2014 Posty: 71 Sk�d: Pisz NPI | |
| |
 |
|